PARKOUR STADO

PARKOUR STADO

Sunday 22 January 2012

NOVEL:NASIB

Bab 5:Cuti Hujung tahun dengan 'part time'

Sedar tak sedah sudah habis tingkatan empat.Selesai sahaja ucapan terakhir pengetua,aku dan Athirah pergi ke medan dan seperti dijanji,dia belanja aku makan.Markah peperiksaan akhir tahun aku bagus aku mendapat 3 A dan 7 C+.Athirah belanja aku makan Nasi Ayam.Sambil kami sedang sibuk menikmati makanan kami aku bertanyakan kepada Athirah apa yang dia hendak buat semasa cuti sekolah.Dia hendak mencari kerja sambilan.Aku pun dengan semangat mengikut dia sekali.Selepas makan,kami bergerak ke pusat membeli belah.Kebetulan di kedai Kenny Rogers kekurangan pekerja aku dan Athirah meminta di situ dan kami berdua lulus dalam temu duga itu.Cepatnya baru datang terus dapat kerja.Keesokkan harinya,aku dan Athirah mula bekerja di situ

Pada waktu rehat,kami tidak dibenarkan ke mana-mana kecuali solat.Aku pergi menunaikan solat zohor dan bila aku pulang ke tempat kerja bertapa ramainya pelanggan ketika itu.Aku terus membantu dengan keadaan kelam kabut.Akhirnya waktu aku dan Athirah sudah habis.Kami pulang ke rumah pada pukul 10 malam.

Itulah rutin kami ketika cuti sekolah

No comments:

Post a Comment