PARKOUR STADO

PARKOUR STADO

Sunday 22 January 2012

NOVEL:NASIB

BAB 6:Hari Terakhir Kerja


   Macam biasa aku dan Athirah pergi ke kerja.Hari ini merupakan hari terakhir kami bekerja.Tak sangka sudah nak masuk tahun baru.Kami pergi ke kerja pada pukul 8 pagi.Bos kebetulan sangat baik pada pagi itu dia belanja kami makan.Wah,kayanya bos aq rupanya!kami berhenti pada pukul 8 malam.Selepas itu aku membawa Athirah berjalan-jalan dalam pusat membeli belah itu.Aku terpaksa habiskan duit untuk belanja dia.Tetapi aku rasa sangat gembira apabila melihat senyumannya itu.

 Dalam perjalanan kami pulang ke rumah aku terserempak dengan Zol.Zol merupakan ketua kumpulan POP.Aduh habislah aku merupakan bekas ketua kumpulan gengster ketika dulu.Zol tiba-tiba menarik Athirah.

 "Pergh,Zack cantik awek ko ni!Meh aku layan dia." Athirah menolak dia dan itu menyebabkan Zol marah.Zol mengeluarkan pisau dari poketnya dan hendak menikam Athirah.Aku dengan cepat menolak Athirah dan menepis serangan itu.Namun terkena pada dada aku.Aku mula berlawan dengan Zol.Dengan kekuatan aku yang kuat seperti harimau aku menendang tepat di kepalanya.Dia terlentang di lantai."Ceh lembik rupanya kau ni zol"

Aku membawa Athirah pulang ke rumah dengan segera.Akan tetapi di separuh jalan aku rasa seperti hendak pitam.Athirah melihat pada baju ku dan terdapat banyak darah mengalir.Aku hampir pitam dan aku rasa Athirah sedang mengangkat aku.Dan aku pitam ketika itu.Bila aku sedar aku berada di katil aku sambil dadak dibalut.Aku sedar Athirah berada di tepi katil dengan ibuku.

"Makcik saya pergi dulu ye.Jangan lupa kasi dia ubat".Athirah pun tinggalkan rumahku.Ibuku cerita bagaimana Athirah membawaku pulang dengan sangat risau kepadaku.Nasib baik sedikit sahaja.Tiba-tiba jantungku rasa seperti semangat.Mungkin sebab dah nak dekat SPM.Baru aku sedar aku dah tingkatan 5!!!

No comments:

Post a Comment