PARKOUR STADO

PARKOUR STADO

Sunday 11 December 2011

novel:nasib

ASSALAMUALAIKUM
OK TIBA2 AQ RAJIN NK WAT NOVEL HAHAHAHA

Bab 1:KERANA MEJA


Hai,aku Rain.Kalau nama sebenar aku ialah Haziq.Aku ni bukanya seorang yang pandai dan aku boleh dikategorikan sebagai budak bodoh.Result PMR aku tak la gempak seperti kelas depan.hanya 1A dan 7 D
.Ok awal-awal tahun 20xx aku ditetapkan ke klas 4C.aku dengan biasa sentiasa datang sekolah lewa.dengan kelam kabutnya aku pecut ke sekolah.Aku bergegas naik ke tangga.Tiba-tiba aku terlanggar seseorang.Aku rasa dia budak baru.Aku berfikir begitu kerana aku terlihat fail peribadinya.Aku tolong menganggat fail yang telah terjatuh itu dan memberikan kepada dia semula.Ai sey man comel betul perempuan ni.Aku sempat melihat namanya iaitu Athirah.Lalu ku pecut masuk ke kelas aq semula.Apa lagi kena denda bediri di luar kelas la.Malu dahla hari pertama sekolah dah malu.Tiba-tiba Athirah lalu lagi.Alamak lagi malu la aku.Dia tertawa kecik.Habis sesi Persekolahan aku pergi ke pejabat untuk memohon tukar kelas kerana ibuku memaksa aku mengambil subjek biologi dan hanya 4A dan 4B sahaja yang mempunyai subjek itu.Alhamdulillah dapat masuk kelas 4B.Takut juga kerana takku sangka Athirah pun dapat kelas 4B juga.Aduh kantoi la nanti.

Keesokkan harinya aku pergi ke sekolah seperti biasa lewat memanjang.Sampai ke kelas semua rakan sekelasku memandang hairan kepadaku.Baru aku teringat ini kelas depan mestilah mereka rasa pelik dengan budak tak berapa pandai ni.Aku mendapati tiada meja dan Athirah pun mengalami krisis yang sama.Lalu aku mencari meja.Kelas 4B kaya dengan kerusi tetapi meja hampeh.aku mengangkat meja dan memberikan kepada Athirah dan untuk aku.Cikgu mengarah kami untuk duduk bersama dan merapatkan meja kami.Alamak kena duduk tepi dia la plak aduh!Aku memberi alasan kepada cikgu "cikgu,haram lelaki dengan perempuan bukan muhrim bersama".Lalu cikguku berkata "kau selalu tidur dalam kelas ini pun untuk kebaikkan kau dapat seorang pelajar paling pandai di sekolah lamanya".Aku sudah dapat membayangi masa depan ku penuh cabaran.Budak paling pandai!!Oh no!!!!!

bersambung bab 2

No comments:

Post a Comment