PARKOUR STADO

PARKOUR STADO

Sunday 11 December 2011

Novel:Nasib

Bab 2 :Perubahan hidup yang mencabar

Dua minggu sudah berlalu.Aku terasa seperti budak-budak diajar dengan teruk.Athirah ajar pergh kalah cikgu Mariam.Garang gila!Kalau aku tertidur dalam kelas dia akan gerakkan  aku sampai aku terjaga.Bila tiada cikgu dia akan mula mengajar aku.Aku rasa terseksa belajar."Mummy help me!".Namun apabila petang aku pula yang mengajar dia.aku ajak dia pergi bersukan.Dia kuat sukan rupanya.Namun aku digelar olahragawan tahun lepas itu dikira aku lebih hebat.Kami sentiasa pulang bersama kerana rumah kami dekat.Kebetulan Ibu bapa kami sangat rapat.Alahai nasib.Malam pun kena study dengan dia.Aku teringat lagi sebelum Athirah datang ke sini.Aku sentiasa membazirkan masa aku dengan keluar dengan kawan-kawanku.kami akan lepak di cyber cafe pada waktu malam.Hampir pukur 12 baru aku pulang ke rumah.Namun aku tidak pernah terjebak dengan amalan kawanku yang teruk seperti menghisap rokok.Bagiku rokok membahayakan kesihatan.Bila difikirkan balik rutin aku banyak juga berubah

Kalau dahulunya aku selalu pergi ke sekolah lewat.Sentiasa berlari ke sekolah.Namun apabila Athirah ada,aku sentiasa pergi ke sekolah awal.Itupun kena paksa bangun awal .Urh sabar jela dengan dia.Kami selalu juga bertengkar.Dah macam suami isteri pun ada.Tapi apakah daya dia tak mungkin perasan yang aku syok kat dia.biarjelah nasib




bersambung

No comments:

Post a Comment