PARKOUR STADO

PARKOUR STADO

Monday 12 December 2011

Novel:nasib

BAB 3:Musuh lama


Aku pergi ke sekolah seperti biasa dengan Athirah.Apabila aku masuk ke kelas naluri aku mengatakan perkara buruk akan timpa pada Athirah.aku mula tak sedap hati.Athirah kebetulan terpaksa balik lambat kerana dia terpaksa mengemas pusat sumber sekolah.Aku berada di kantin menunggu dia tetapi dia tidak tahu akan kehadiranku.Selepas pukul 5 akhirnya Athirah pulang.Aku mengekorinya dari belakang dan menyamar seperti orang biasa.Tiba-tiba aku terlihat seorang lelaki yang memakai baju sekolah sambil hisap rokok menghampiri Athirah."Cik adik nak pergi mana ni,nak balik rumah saya tak?".Lelaki itu mula hendak merogol Athirah!Alamak!Aku dengan tanpa berfikir panjang terus menolak lelaki itu.Fuh nasib baik baru pegang tangan kalau tak apala terjadi dekat Athirah.

"eh,aku kenal kau la.Kaulah budak sial yang pukul aku sewaktu aku tingkatan empat!".Aduh teruk lagi terjumpa dengan musuh lama.Lelaki itu namanya Zack.Situasi itu berlaku sewaktu habis PMR aku terlanggar badannya dan dia terus memukul aku.Nasib baik sempat elak dan aku belasah dengan dia.Tak da la kuat mana pun.Dia memukul aku dengan tanpa petanda namun aku sempat tendang tepat pada kepalanya.Aku menyuruh Athirah lari dahulu kemudian aku pun mengekorinya.Tanpa ku sedari Zack membaling sebutir batu dan terkena di dahiku.Ah lantaklah yang penting selamat sampai rumah.Semput lari."Haziq,terima kasih selamatkan saya".Athirah seperti terkejut dengan situasi sebentar tadi.Dia memberikan aku sehelai kain dan mengelap darah di dahi aku.Aku dah mula kagek dengan tindakan dia tu.Baik rupanya.Ingat ibu mertua yang selalu marah aku bila belajar.Selepas itu kami pulang ke rumah masing-masing




bersambung

No comments:

Post a Comment